Polityka prywatnościn sklepu Smart Radio Car
1. Postanowienia ogólne
Polityka prywatności Sklepu Internetowego ma charakter informacyjny i nie nakłada obowiązków na Usługobiorców ani Klientów. Określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym podstawy, cele i czas przetwarzania danych, prawa osób, których dane dotyczą, oraz informacje o plikach cookies i narzędziach analitycznych stosowanych w Sklepie Internetowym. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Konrad Oleksy prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Konrad Oleksy Smart Tech wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju, pod adresem ul. Przy Agorze 26/158, 01-930 Warszawa, NIP: 6652811093, REGON: 302177319, adres poczty elektronicznej: kontakt@smartradiocar.pl – zwana dalej „Administratorem”. Firma pełni rolę Usługodawcy oraz Sprzedawcy Sklepu Internetowego.
- Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe w Sklepie Internetowym są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Dobrowolność podania danych
Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym zakupy, jest dobrowolne, podobnie jak podanie danych osobowych. Wyjątek stanowi zawarcie umowy z Administratorem - niepodanie wymaganych danych uniemożliwi zawarcie i realizację umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej.
Administrator dokłada szczególnej staranności, aby chronić dane osobowe. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem, dla określonych celów, adekwatnie, prawidłowo i są przechowywane nie dłużej niż to konieczne. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych, zapobiegania ich nieuprawnionemu pozyskaniu, modyfikacji, utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu.
Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania danych oraz ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych. Środki te są regularnie przeglądane i aktualizowane.
Wszelkie terminy użyte w niniejszej polityce prywatności i zapisane wielką literą mają znaczenie nadane im w regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronie Sklepu.
Sklep Internetowy może zawierać linki do innych stron Internetowych. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności obowiązującą na tych stronach po ich odwiedzeniu. Niniejsza polityka prywatności odnosi się wyłącznie do Sklepu Internetowego prowadzonego przez Administratora.
2. Podstawy przetwarzania danych
Administrator jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
- Osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów.
- Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
- Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych Interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych Interesów mają Interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw przetwarzania danych.
3. Cele przetwarzania danych i czas ich przechowywania
Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach i zakresie:
- Realizacja umowy sprzedaży lub świadczenie usług elektronicznych, a także działania przed jej zawarciem (przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby przed jej zawarciem). Dane są przechowywane przez okres konieczny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy (Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO).
- Utrzymywanie ksiąg rachunkowych - przetwarzanie konieczne do spełnienia wymogów prawnych. Dane są przechowywane przez okres pięciu lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dotyczą. (Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości).
- Rozstrzyganie, badanie lub obrona roszczeń – działanie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, mające na celu ustalenie, dochodzenie lub obronę roszczeń. Dane są przechowywane przez czas trwania tego uzasadnionego interesu, jednak nie dłużej niż przez okres przedawnienia roszczeń (sześć lat). (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO)
- Marketing bezpośredni – uzasadniony interes Administratora, mający na celu promowanie firmy, budowanie jej wizerunku oraz wspieranie sprzedaży. Dane przechowywane są przez czas istnienia tego uzasadnionego interesu Administratora, jednak nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń (trzy lata dla działalności gospodarczej, dwa lata dla umowy sprzedaży). W przypadku skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą, przetwarzanie danych w celach marketingowych zostanie zaprzestane.. (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Marketing – zgoda osoby na przetwarzanie danych w celach marketingowych. Dane przechowywane do momentu wycofania zgody przez osobę (Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO).
- Wyrażenie opinii o umowie sprzedaży – zgoda osoby na przetwarzanie danych w celu wyrażenia opinii. Dane przechowywane do momentu wycofania zgody przez osobę. (Artykuł 6 ust. 1 lit. a) RODO)
- Użytkowanie strony Internetowej sklepu i zapewnienie jej właściwego funkcjonowania - prawnie uzasadniony interes Administratora w prowadzeniu i utrzymaniu strony. Dane będą przechowywane przez czas istnienia prawnie uzasadnionego interesu, jednak nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń (trzy lata dla działalności gospodarczej, dwa lata dla umowy sprzedaży).(Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO)
- Analizowanie statystyk i ruchu w sklepie Internetowym - prawnie uzasadniony interes Administratora w przeprowadzaniu analizy i statystyk dotyczących ruchu w sklepie. Dane będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu, jednak nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń (trzy lata dla działalności gospodarczej, dwa lata dla umowy sprzedaży) (Artykuł 6 ust. 1 lit. f) RODO)
4. Odbiorcy danych w sklepie internetowym
Aby zapewnić właściwe funkcjonowanie Sklepu Internetowego oraz realizację umów sprzedaży, Administrator korzysta z usług różnych podmiotów zewnętrznych. Administrator wybiera tylko te podmioty przetwarzające dane, które zapewniają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zgodnie z wymogami RODO. Przekazywanie danych osobowych odbywa się wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do osiągnięcia określonego celu przetwarzania, i to tylko w minimalnym zakresie. Na przykład, dane nie są przekazywane przewoźnikowi, jeśli klient wybiera opcję odbioru osobistego.
Dane mogą być przekazywane następującym odbiorcom:
- Usługodawcy obsługujący płatności elektroniczne lub kartą płatniczą
- Firmy udzielające kredytów lub oferujące leasing
- Przewoźnicy, spedytorzy, brokerzy kurierscy i firmy obsługujące magazynowanie oraz proces wysyłki
- Dostawcy systemów ankiet do zbierania opinii
- Usługodawcy techniczni, informatyczni i organizacyjni
- Firmy świadczące usługi księgowe, prawne i doradcze
- Dostawcy wtyczek społecznościowych i skryptów
5. Prawa osoby, której dane dotyczą
- Prawo dostępu do danych – możliwość żądania dostępu do swoich danych osobowych i uzyskanie informacji o celach przetwarzania, kategoriach danych przetwarzanych, odbiorcach danych, okresie przechowywania danych, prawach przysługujących na mocy RODO oraz prawie skargi do organu nadzorczego. Prawo to pozwala także na pozyskanie kopii swoich danych osobowych.
- Prawo do korekty – prawo do żądania niezwłocznego sprostowania lub uzupełnienia nieprawidłowych danych osobowych.
- Prawo do ograniczenia, usuwania lub przenoszenia danych – Prawo do żądania usunięcia danych osobowych w określonych sytuacjach, takich jak brak potrzeby przetwarzania danych, wycofanie zgody lub nielegalne przetwarzanie danych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych w określonych sytuacjach, np. w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych oraz przenoszenia danych.
- Prawo do sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego – możliwość sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego, włączając w to profilowanie.
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – możliwość cofnięcia udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie
- Prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego – możliwość złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego w przypadku naruszenia przepisów RODO dotyczących przetwarzania danych osobowych.
6. Pliki Cookies
Cookies, znane również jako ciasteczka, to niewielkie pliki tekstowe, które są wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego. Mogą być przechowywane na różnych urządzeniach, takich jak komputer, laptop lub karta pamięci smartfona, w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający Sklep Internetowy.
- Rodzaje plików Cookies:
- W zależności od dostawcy: własne i należące do podmiotów trzecich.
- Ze względu na okres przechowywania: sesyjne i trwałe.
- Według celu stosowania: niezbędne, funkcjonalne/preferencyjne, analityczne i wydajnościowe, oraz marketingowe, reklamowe i społecznościowe.
- Cele przetwarzania danych z plików Cookies: Identyfikacja Usługobiorców, zapamiętywanie produktów w koszyku, dostosowywanie zawartości strony, prowadzenie anonimowych statystyk, prowadzenie działań remarketingowych.
- Sprawdzanie plików Cookies: Możliwe jest sprawdzenie, jakie pliki Cookies są wysyłane przez stronę Sklepu Internetowego w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych.
- Ustawienia plików Cookies: Użytkownik może samodzielnie zarządzać ustawieniami plików Cookies w swojej przeglądarce, co może jednak wpłynąć na funkcjonalności Sklepu Internetowego. Za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub konfiguracji usługi Użytkownik może samodzielnie i w dowolnym momencie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies.
- Google Analytics: Administrator może korzystać z usług Google Analytics do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, gromadząc dane w celu generowania statystyk pomocnych w administrowaniu i analizie ruchu na stronie.
- Bezpieczeństwo: Stosowane przez Administratora pliki cookies są bezpieczne dla urządzeń Użytkownika. W szczególności nie ma możliwości przedostania się wirusów, innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego poprzez pliki cookies.
7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Zgodnie z Rozporządzeniem RODO, Administrator ma obowiązek informować o zastosowaniu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, wraz z zasadami, znaczeniem i skutkami takiego przetwarzania danych. Profilowanie polega na automatycznej analizie zachowań użytkownika w sklepie, takich jak dodawanie produktów do koszyka, przeglądanie stron produktów czy analiza historii zakupów. Administrator może stosować profilowanie w Sklepie Internetowym w celach marketingu bezpośredniego, ale decyzje oparte na profilowaniu nie mają wpływu na zawarcie umowy sprzedaży ani na dostęp do usług elektronicznych. Użytkownik ma pełną kontrolę nad decyzją, czy skorzystać z tych ofert.
8. Opinie w sklepie internetowym.
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym.
- Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym przekazuje dane niezbędne do stworzenia zaproszenia email firmie obsługującej proces ankietowania.Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę TrustMate SA z siedzibą Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii TrustMate może ponowić wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
9. Postanowienia końcowe
Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności, przy czym prawa Użytkowników nie zostaną ograniczone. Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się w formie komunikatu dostępnego na stronie Sklepu. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.